Sunday, April 29, 2012

Kau Sempurna Bagiku


Saya jarang dengar lagu. Sebutlah lagu Maher Zain ke, Anuar Zain ke, saya hanya tahu sebut hujung-hujung je. Adik saya selalu tegur jika saya humming mana-mana lagu di radio "rosak lagu...". Aduh! susah juga jika lidah ni kering lagu & lirik. Pernah, seorang mamat yang cukup gentleman membawa saya makan di sebuah tempat yang ada karaoke, memang best tetapi muka saya kering je la dengar lagu. Kesian mamat tu ;p

Tetapi baru-baru ini satu lagu membuatkan hati saya seperti disiram air dingin. Liriknya cukup mudah tapi cukup mendalam. Lagu nyanyian Liyana Jasmay, "Cinta Bersatu"

Kau sempurna bagiku 
Tak Kurang Sesuatu
Kau terima apa adaku

Ku sempurna bagi mu
Tak kurang sesuatu
Cinta Bersatu

Sebagaimana dialog Robbin William di dalam Good Will Hunting "It is not either you or her who is perfect, but whether you are perfect with each other", lagu ini bagi saya turut menghuraikan soal cinta dengan cukup mudah.

Cinta tidak perlu dikelirukan dengan wang ringgit, kecantikan fizikal mahupun pandangan masyarakat. Perkahwinan adalah ikatan dua hati "Kau & Aku". Jika si dia menerima 'apa ada padaku' dan diri ini menerima 'apa ada padanya seadanya' maka itu sudah cukup. Allah Maha Adil lagi Maha Penyayang... Dia mencipta hati untuk kita merasa dan memberi kasih sayang.

Saya percaya sesungguh, sungguh, sungguh hati, putik pertama cinta mampu membawa dua hati yang ingin berubah menjadi insan yang terbaik ke pintu syurga. Jika kita menolak hakikat yang pertama ini, maka kita meragui kekuasaan Allah untuk memberi kasih sayang. Bagi yang masih bujang, mohonlah kepada Allah untuk diberikan cinta yang boleh membawa ke syurga. Walau berapapun umur anda (dan saya juga), kita perlu yakin jodoh yang Allah sudah tetapkan adalah yang terbaik untuk kita. Doa saya semoga, cinta hadir di hati anda dan saya.

No comments:

Post a Comment

PELAWAT